Friday 14 September 2012

Teguran...

Teguran membuat kita rasa macam-macam. Kadangkala suka dan kadangkala sedih. Apabila teguran itu membuatkan kita suka kita pula terlupa mengucapkan terima kasih, malah sebut Alhamdulillah pun tidak. Teguran yang menyedihkan kadangkala membuatkan kita rasa terhina, marah, berprasangka malahan langsung tidak redha. Sedarkah kita yang bila diri bermuhasabah maka yang terjadi adalah ujian untuk menguji sejauhmana kebolehterimaan kita. Ya betul bukan senang menerima bulat-bulat tapi itulah hakikat hidup. Ia ujian yang menguji kesetiaan dan keteguhan iman.




*Kata hati Mrs Green*

2 comments:

  1. Oh my gucci..kengkadang teguran yg membina,bolehla kite terima sebagai faktor utk mempertingkatkan mak jenab punye prestasi tetapi klu teguran yg mengguris perasaan tu makan dlm dibuatnye.Papepun mak jenab redho klu kite memang bekerja utk mencari rezeki yg halal.Tapi...klu ade peluang mak jenab akan bg sejibik gak.kihkihkih...adakah?Astaghfirullahhalazim...selawat3*.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak takutnya mak jenab nak bagi sebijik...harapnya walau teguran yang mengguris hati bahkan perasaan akan membuat kita lebih tabah dan gagah menghadapinya.

      Delete