Monday 24 December 2012

Menu #14 : Kadang-kadang rupa tak penting...

Salam...sihat ke? Selamat datang ke blog usang nih. Banyak sungguh perkara-perkara besar yang terjadi. Tapi bila dah berjaya melaluinya rasa tenang balik hati. Alhamdulillah ada hikmahnya.


Hihi buat korang yang rasa perkahwinan itu apakah yang manisnya ye? Antara kemanisan di dalamnya adalah dapat belajar resepi  baru dari keluarga mertua antaranya kari ikan...terangkat sangat, masak lemak udang campur keladi...huh berpeluh pedas sedap pulak dan telur sempoi yang super duper sedappppppp.


Tapi untuk entri ni nak share yang menu telur je. 


Korang cuma perlu panaskan minyak untuk menumis bawang besar yang cuma perlu dirajang-rajang sahaja. Setelah naik bau, sila pecahkan telur-telur itu maksudnya sebanyak mana telur yang korang nak lahapkan. Kemudian bubuh lada hitam yang dah ditumbuk kasar-kasar je. Last sekali bubuh kicap manis sesedap rasa. Ingat, tak perlu balik-balikkan telur, cuma perlu tolok-tolak manja agar masak tapi taklah sampai kering. Siap dan sedia dimakan bersama nasi atau roti. Makan macam tu je pun sodap dap dap dap.

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v







**Tq mak mertuaku:)

10 comments:

  1. rupa tak penting janji hati baik tanpa hasad dan wasangka kan?btw,sedapnyer!nikmat pabila merasa!

    ReplyDelete
  2. betul tu....makan panas Panas...pergh! Mmg terangkatkan!

    ReplyDelete
  3. Tepat sekali...bak kata pepatah jgn menilai dr segi rupa tp 'isi'nya.. :D

    ReplyDelete
  4. makan dengan roti + sos n mayonis pon ok ni..lazat..biar sakit mata tp senang di hati..atau senang di mata tapi berdarah di hati..

    ReplyDelete
  5. Pergh...menu simple tapi sedap bangat ni..Leh try di rumah ni.Yg penting telur dan kicap memang favourite di mana jua berada.

    ReplyDelete